عوارض جانبی پلاسما جت

عوارض جانبی پلاسما جت

پلاسما جت پیشرفته ترین و انقلابی ترین فناوری پلاسمای موجود است که می تواند برای روشن و سفت کردن پوست، کوچک کردن منافذ ، کاهش هایپرپیگمانتاسیون و ارتقای سطوح بالای بازسازی کلاژن استفاده شود . این کار با انقباض و سفت کردن الیاف داخل پوست شما و تحریک فعالیت کلاژن و فیبروبلاست، بازسازی پوست از داخل به بیرون عمل می کند.

 

برخی از عوارض جانبی احتمالی چیست؟

مانند هر روش جراحی، پلاسما جت می تواند عوارض و خطرات جانبی بالقوه ای داشته باشد.

برخی از عوارض جانبی بالقوه و خطرات مرتبط با پلاسما جت عبارتند از:

تورم و کبودی

استفاده از پلاسما جت می تواند باعث تورم و کبودی در ناحیه تحت درمان شود که رفع آن ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد.

برای کمک به تورم و کبودی، استراحت و کمپرس یخ اغلب مفید هستند.

درد و ناراحتی

بیماران ممکن است درد یا ناراحتی خفیف تا متوسط ​​را در طول و بعد از عمل تجربه کنند.

معمولاً می‌توانید با مسکن‌های بدون نسخه آن را مدیریت کنید.

جای زخم

در حالی که پلاسما جت به دلیل ایجاد اسکار کمتر نسبت به روش های جراحی سنتی شناخته شده است، هنوز هم امکان ایجاد اسکار وجود دارد.

اگر نگران ایجاد جای زخم هستید، دکتر امت ممکن است توصیه هایی در مورد پیشگیری یا محو شدن جای زخم ارائه دهد.

عفونت

هر زمان که پوست شکسته شود، خطر عفونت وجود دارد، بنابراین پیروی از دستورالعمل های مراقبت های بعدی ضروری است.

تغییر رنگ پوست

در موارد نادر، پلاسما جت ممکن است باعث تغییراتی در رنگدانه های پوست شود که منجر به ناهمواری یا تغییر رنگ پوست می شود.

آسیب عصبی

همچنین به ندرت، پلاسما جت ممکن است باعث آسیب عصبی در ناحیه تحت درمان شده و در نتیجه بی حسی و گزگز ایجاد شود.

مهم است که در مورد خطرات احتمالی و عوارض جانبی پلاسما جت با پزشک خود قبل از انجام عمل صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: آموزشگاه مراقبت و زیبایی در تهران

عوارض جانبی پلاسما جت

جایگزین های پلاسما جت

چندین جایگزین خوب برای درمان با پلاسما جت وجود دارد که نتایج عالی را بدون ایجاد اسکار یا عوارض دیگر ارائه می دهد. در اینجا فقط تعدادی از گزینه های شما وجود دارد.

مواد تزریقی

بیمارانی که دارای چین و چروک یا خطوط ریز در پیشانی یا اطراف چشم هستند، اغلب می توانند از بوتاکس بهره مند شوند که باعث شل شدن عضلات ایجاد کننده این خطوط می شود. چین‌های نازولبیال، خطوط ماریونت یا برخی خطوط در پیشانی یا نزدیک چشم‌ها نیز می‌توانند با استفاده از پرکننده‌های پوستی که معمولاً از اسید هیالورونیک تشکیل شده‌اند و شامل گزینه‌هایی مانند Voluma، Restylane Defyne یا Refyne یا Juvéderm هستند، درمان شوند. مرکز بازتاب طیف کاملی از داروهای تزریقی مورد تایید FDA را ارائه می دهد، به این معنی که ما می توانیم نیازهای منحصر به فرد هر بیمار را با درمان مناسب برآورده کنیم.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ RF همچنین می تواند گزینه خوبی برای جوانسازی پوست و رفع علائم پیری باشد. این درمان با استفاده از سوزن های بسیار کوچک، میکروکانال هایی را در پوست ایجاد می کند که از طریق آن انرژی فرکانس رادیویی تحویل می شود. با این حال، این درمان برای کسانی که مستعد ایجاد اسکار یا هایپرپیگمانتاسیون هستند مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: هر آنچه در مورد میکرونیدلینگ باید بدانید

لایه برداری با لیزر

لایه برداری پوست با لیزر یک گزینه پیشرفته تر و دقیق تر برای جوان سازی پوست، تشویق تولید کلاژن و کاهش علائم پیری است. مرکز انعکاس طیف وسیعی از گزینه‌های لیزری را ارائه می‌دهد و پزشکان ما می‌توانند به انتخاب بهترین فناوری برای نوع پوست شما کمک کنند.

لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ یک روش غیر جراحی برای لیفت کردن پوست شل یا افتاده با استفاده از بخیه است که تولید کلاژن طبیعی را نیز تحریک می کند. در Reflections Center، ما سه نوع بالابر با نخ را ارائه می دهیم: Silhouette Soft Instalift، Nova PDO Threads، و MINT Threads.

سوف ویو

Sofwave یک درمان سفت کننده پوست با سونوگرافی است که مقرون به صرفه تر از بسیاری از گزینه های دیگر است. Sofwave با استفاده از سونوگرافی با فرکانس بالا، تولید کلاژن را برای سفت کردن پوست تحریک می کند، ظاهری سفت تر و جوان تر ایجاد می کند و باعث کاهش افتادگی یا افتادگی پوست صورت می شود.

عوارض جانبی پلاسما جت

بیشتر بخوانید: جوان سازی پوست با پلاسما جت

آیا پلاسما جت دارای تاییدیه FDA است؟

پلاسما جت دارای تاییدیه FDA نیست. پلاسما جت، به‌ویژه در خارج از امریکا، سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرند و این فناوری در مقایسه با روش‌های بهبود یافته برای جوان‌سازی پوست قدیمی است. در واقع، این دستگاه در برخی کشورها از جمله کانادا ممنوع شده است. این به این دلیل است که علاوه بر نتایج منفی مانند جای زخم، پلاسما جت فاقد مانیتورهای ایمنی گزینه های مدرن است. در ایالات متحده، FDA هنوز پلاسما جت را از نظر ایمنی ارزیابی نکرده است. حتی می توان برخی از قلم های پلاسما را برای استفاده در خانه به صورت آنلاین خریداری کرد – البته این توصیه نمی شود.

در واقع، متوجه خواهید شد که پزشکان در ایالات متحده پلاسما جت را ارائه نمی دهند. در عوض، این سیستم معمولاً توسط تکنسین های غیرپزشکی با آموزش و دانش کمتر ارائه می شود. در مرکز انعکاس، روش‌های غیرجراحی ما توسط پزشکانی انجام می‌شود که دانش گسترده‌ای در مورد درمان‌هایی که ارائه می‌دهند و تضمین ایمنی برای بیماران خود دارند.

 

منبع:

https://www.denverfaceandbody.com/blog/j-plasma-side-affects/

Plasma Pen Dangers and Alternative Treatments

https://www.bewellskinspace.com/blog/2022/5/24/jet-plasma-revitalization

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *